Plan zajęć cz. 2 – Projekt GUI

W tym tygodniu skupiłem się głównie na projektowaniu interfejsu użytkownika. Wszystkie funkcjonalności muszą być widoczne i dostępne w prosty sposób. Jak w poprzednim projekcie, jako czcionkę główną wykorzystam Lato, dodatkowo będę posilał się ikonami z Font Awesome. Kolory bazowe wykorzystam z logo uczelni. Więcej informacji o wykorzystywanych przeze mnie zasobach można zobaczyć tutaj.

Projekt aplikacji desktopowej

Zgodnie z wymogami aplikacja desktopowa powinna posiadać tryby umożliwiające wyświetlanie tylko jednego dnia lub też cały tydzień. Spędziłem trochę czasu w Photoshopie i zrobiłem następujący szkic.

Starałem się utrzymać czysty, a zarazem nowoczesny wygląd. Na górze można zauważyć pasek z informacjami, który będzie przesuwał się w lewo. Aktualny dzień jest oznaczony innym kolorem, jak i zajęcia, które właśnie się odbywają. Tak samo, jak zajęcia odwołane lub też egzaminy.

Wygląd jednodniowy będzie po prostu wyświetlonym jednym dniem z całego tygodnia. Dodatkowo pasek z informacjami został zminimalizowany, aby można było zobaczyć więcej tekstu.

Projekt aplikacji mobilnej

Aplikacja mobilna wyglądać będzie identycznie jak aplikacja desktopowa w trybie 1-dniowym. Dodatkowo ze względu na możliwość zostanie dodane menu, z którego będzie można wejść do ustawień bądź kalendarza pozwalającego wybrać konkretny dzień tygodnia.

Kończąc

Wstępny projekt aplikacji jest już zrobiony. Pozostaje tylko zabrać się do implementowania wyglądu aplikacji. Bardzo możliwe, że wystąpią jakieś drobne zmiany w trybie jednodniowym lub w wersji mobilnej aplikacji. Wersję pięcio- i siedmiodniową uznaję za skończoną. W następnym tygodniu postaram się już zaimplementować cały interfejs użytkownika. Jeżeli starczy czasu napiszę również logikę, gdyż nie ma jej dużo i nie jest skomplikowana.

Leave a Reply

Translate »